apa yang tersirat di hati insan bernama lelaki

Saturday

Assalamualaikum,selamat malam semua..malam2 camnie tak da buat apa so nak update la blog neh..entry sebelum neh aku tulis pasal follow lah seikhlas hati anda,aku ada tulis kan followers aku dah 189..jap je lepas tu dah cukup 190,esok nya aku tengok balik dah jadi 189 balik..sob sob.. :'( mungkin ada yang tak suka kot cara aku tulis tu..urmmm..tak pa lah,abaikan je lah...

Ok hari tu aku ada tulis entry pasal rahsia wanita kan..so hari neh aku nak share pulak apa yang tersirat di hati insan b'nama lelaki pulak..hehe..aku dapat info neh pon dari kawan aku..entah lah mana dia ambik,aku tak tanya pulak..apa yang aku boleh kata bagi kaum hawa di luar sana t'masok lah diri aku sendiri kalau korang sudah b'jumpa dengan seseorang yang korang yakin boleh membahagia kan korang n b'tanggungjawab jangan lah lepas kan lagi orang seperti itu lagi ok.jangan menyesal kemudian hari..mungkin lepas si dia b'lalu pergi belum tentu korang akan dapat orang sebaik dia sebelum neh..kalau ada apa2 masalah  selesaikan dengan cara baik,jangan buat keputusan terburu-buru bila rasa seolah2 p'hubungan korang tidak dapat di selamatkan lagi..so meh kita baca sama2 apa yang t'sirat di dalam hati insan b'nama lelaki..uhuhu..

  1. kecantikan korang diketepikan , keikhlasan korang diutamakan..
  2. apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya..
  3. si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya. bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. ( tidakkah korang teharu melihat seorang lelaki yg sanggup menitiskan air mata demi korang,itu membuktikan cintanya begitu kuat pada korang.)
  4. sentiasa menghiburkan hati korang dikala gundah. sentiasa b'sungguh melakukan sesuatu untuk korang.
  5. jangan korang anggap teman lelaki korang seorang yang kuat membebel,sekiranya setiap masa cuba memberi korang nasihat. ingat nasihat b'maksud mengingati..
  6. jika sudah sayang macam2 akan korang fikirkan termasuklah bimbang akan kehilangan nya. begitu juga jika teman lelaki korang menyatakan dia selalu memikirkan dan risaukan kesudahan hubungan korang. ini b'makna dia selalu fikirkan bagaimana untuk menyelamatkan nya dari berakhir begitu saja.
  7. ada juga lelaki yg cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yg diperkatakan nya tidak di ambil perhatian,lebih2 lagi dari orang yg dia sayang. bagi nya korang b'sikap acuh tiak acuh. hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu ,tambahan pulak sekiranya korang boleh menjadi pendengar setia apabila b'sama orang lain. pasti dia merasakan diri nya tidak b'guna pada korang..
  8. lucu tapi itu lah hakikat nya apabila teman lelaki korang berperangai tidak ubah seperti anak2 kecil semata2 untuk mendapat perhatian daripada korang..si dia mahu b'manja dan inginkan kekasih hati nya melayan nya lebih daripada orang lain yang pernah korang sayang. kalau dia merajuk hati,sesekali cubalah korang memujuknya..
  9. korang hadapi masalah dan orang pertama yg datang membantu korang adalah teman lelaki korang. ( tandanya dia tidak mahu melihat korang susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu.)
  10. sekiranya teman lelaki korang  sentiasa bertanya kan soalan yang sama , " you masih sayang i?" jangan anggap itu satu soalan yang membosankan. itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang korang kepadanya menjadi luntur. sebab itulah kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar korang tahu betapa si dia sentiasa mahu korang ingat korang sudah dimiliki oleh nya.
  11. bila si dia tidak suka korang memakai pakaian seksi,ia b'makna dia tidak suka korang diperhatikan lelaki lain walaupon berlengan pendek..
  12. dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengan nya..
  13. kalau ditinggalkan oleh kekasihnya,ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasih nya kembali kepadanya.. =)
  14. dia tidak suka korang keluar malam, tanda ingin mnjaga pandangan orang terhadap korang..
  15. dia tidak akan berlaku curang kepada kekasih nya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasih nya. dan yang terakhir
  16. dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasih nya.. =) 
    dah habis baca..? penat tak..hehe kita berhenti coffee dulu.. ok dah.. so apa pandangan korang lepas baca di atas tu..mesti rasa nak miliki laki yang macam tersebut bukan..hehe dan yang paling penting  HARGAILAH lelaki dan terima lah mereka seadanya.. berilah diri korang peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.. ok lah neh je untuk entry kali neh.. apa2 on kalau ada salah n silap harap di maaf kan ok..huhu.. kay baibai.. =)


    5 ulasan:

    Faez Rusni said...

    setuju dengan semua sekali..tapi kadang2..pupan macam x paham je....

    Nurul Syifa Aini said...

    @Faez Rusni

    hehe.. org laki pon kna fhm org ppuan mcm mna plk..xgitu.. =)

    hamzah ian said...

    dua dua kena paham la kot.. hehehe

    Nurul Syifa Aini said...

    @hamzah ian

    hehe..btol3x..ngeh3x..

    emieysandra said...

    setuju sgt & msg2 kne ade sikap sling mmahami..& jgn terllu nk mengongkong ;)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
     

    Copyright © 2010 ✿ Bicara Hati✿
    Design by Princess Nabilah